شناسهٔ خبر: 172020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از عملکرد خراسان شمالی در احداث و آسفالت راه‌های روستایی

بازدید مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از عملکرد خراسان شمالی در احداث و آسفالت راه‌های روستایی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، فیروز قیاسی در بازدید از راه‌های فرعی و روستایی و شرکت در جلسه بررسی مسائل مربوط به حوزه نگهداری راه‌های فرعی و روستایی این استان گفت: خراسان شمالی در حوزه احداث و آسفالت راه‌های فرعی و روستایی بسیار خوب عمل کرده و در مقایسه با سایر استان‌ها در صدر جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده در این سفر، آسفالت محورهای استان بسیار با کیفیت هستند و این نشان می‌دهد که پیمانکاران و مشاوران راه با حساسیت کامل پای کار هستند.

مدیرکل راه‌های فرعی و روستایی ضمن تاکید بر نگهداری آسفالت محورها اظهار کرد: باید بر حفظ، ترمیم و نگهداری از آسفالت جاده‌ها کوشا باشیم تا متحمل زیان‌های مالی و جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل آسفالت نامناسب نشویم.

قیاسی همچنین نظارت بر کیفیت تولید قیر را مهم دانست و افزود: قیر به عنوان مهم‌ترین و گران‌ترین مصالح آسفالت نقش مهمی دارد که در خصوص سلامت قیر باید این اداره کل قراردادی با آزمایشگاه‌های بزرگ منعقد کند که در این زمینه از بخش خصوصی نیز می‌توان کمک گرفت.

وی بر نگهداشت نیروی کار با تجربه تاکید کرد و افزود: نیروی با تجربه می‌تواند کارها را سریع‌تر و با کیفیت تر انجام دهد و باید تلاش کنیم تا این افراد حفظ شوند.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که از این میزان ۱۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۴۰ هزار کیلومتر راه فرعی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این جلسه حفاظت و نگهداری جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان را یکی از اولویت‌های نخست این اداره کل دانست و تصریح کرد: راه‌ها یکی از سرمایه‌های کشور هستند و باید رویکرد بهتری در نگهداشت راه‌ها داشته باشیم.

محمد مشتری افزود: بارندگی نعمت بزرگی برای انسان و کشاورز محسوب می‌شود اما بارندگی و شرایط جوی نامساعد موجب تخریب زودرس آسفالت می‌شود.

وی در ادامه به تعمیرات و نوسازی ماشین آلات راهداری اشاره کرد و گفت: به‌روزرسانی، نگهداری و آماده به کار بودن ماشین آلات در تمام فصول سال برای خدمات رسانی بیشتر مسافران و رانندگان جاده‌ای امری ضروری است به همین دلیل تعمیرات و نوسازی ماشین آلات راهداری از جمله اقدامات مهم این اداره کل محسوب می‌شود.

مشتری ادامه داد: این اداره کل برای تعمیرات ماشین آلات راهداری استان تا کنون ۳۷ میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی همچنین به مطالبات معوق پیمانکاران اشاره و اظهار کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا مطالبات معوق پرداخت شود که امیدواریم با استقرار دولت جدید هرچه زودتر این امر محقق شود.